loading...
اس اس استقلال
آدرس جدید سایت

از این بعد میتونید با این آدرس هم به سایت مراجعه کنید.


www.ssblue.ir

آخرین ارسال های انجمن
محمد ss بازدید : 168 یکشنبه 19 آذر 1391 نظرات (0)

هافبک سابق تیم فوتبال استقلال گفت: زمانی تمام آرزو و زندگی ام فوتبال بود اما آنقدر نامردی دیدم که دیگر فوتبال جایگاه قبل را برایم ندارد.

به گزارش اوج نیوز، امیدرضا روانخواه را همه آنهایی که سرکی به فوتبال ایران کشیده باشند خیلی خوب به یاد دارند. بازیکن جوانی که از فجرسپاسی به استقلال آمد و خیلی زود با گلزنی در دو دربی متوالی نزد هواداران به «امید رفت و برگشت» تبدیل شده بود، حالا مدتهاست از سطح اول فوتبال به دور است. روانخواه ناگفته های زیادی در سینه اش دارد اما خیلی از آنها را می خواهد در دلش نگه دارد. او از خیلی ها در این فوتبال ناراحت است. به هر تفسیر امیدرضا روانخواه در گفت و گویی مفصل به سوالات خبرنگار اوج پاسخ داد:

* امید روانخواه کجاست؟

- چه بگویم... همان بهتر که نیستیم. در این فوتبال کثیف و نامرد چه بازی کنی چه بازی نکنی برایت ارزش قائل نمی شوند.

* چرا اینقدر از فوتبال دور شدی؟

- من سال گذشته قرارداد 2 ساله ای را با سایپا به امضا رساندم. در شرایط خاصی این قرارداد را بستم، چراکه مشکلات خانوادگی داشتم و مجبور شدم تن به قراردادی بدهم که حقم نبود. در قراردادم ذکر شده بود بازی به بازی پول بگیرم و مسئولین وقت سایپا واقعا سوءاستفاده کردند. گذشت و شرایط بدنی ام ایده آل شد و اولین بازی ام را هم انجام دادم و به گواه کارشناسان بازی خوبی را هم انجام دادم اما به یکباره با نظر صالح سرمربی وقت نیمکت نشین شدم و ....

* دلیل نیمکت نشینی ات چه بود؟

- نمی دانم. باید صالح جواب این سوال را بدهد. هیچکس نفهمید چرا من نیمکت نشین شدم. من به خاطر حرف ها و اصرارهای صالح به سایپا رفتم اما متاسفانه او آن کسی که انتظارش را داشتم نبود. الان هم فقط چون دستیار امیر قلعه نوعی است و من برای امیرخان احترام زیادی قائلم از روابط پشت پرده اش چیزی نمی گویم.

* چه روابطی؟

- بی خیال... این چیزها در سینه ام خواهد ماند و من فقط با عادل فردوسی پور درد دل می کنم و حرفهایم را به او می زنم چون یکی از سالم ترین افراد این فوتبال است. تنها کسی که فقط مرا به خاطر خودم در این فوتبال دوست دارد، فردوسی پور است.

* بعد از رفتن صالح از سایپا چطور؟

- بعد از رفتن صالح و آمدن تقوی من مصدومیت چند هفته ای گریبانم را گرفت و تا به شرایط خوب رسیدم لیگ تمام شد. قراردادم دو ساله بود اما نفهمیدم چه شد که مرا در لیست مازاد قرار دادند. واقعا از مجید صالح نمی گذرم. او باید پاسخ بدهد که چرا مرا نیمکت نشین کرد؛ حتی آرش کوشا مدیرعامل وقت سایپا و سایر مربیان از شرایط من باخبر بودند و همه آنها می گفتند که تو همان روانخواه قبل هستی. دلیل دور ماندن من از فوتبال فقط مصدومیت نبود، مسائل دیگری هم بود. اتفاقات خیلی بدتری هم افتاد.

* چه اتفاقاتی؟

- به برخی از نامردی های فوتبال اشاره کردم. همین الان هم از سایپا طلبکارم و تکلیفم با این تیم روشن نیست. من به خاطر سایپا چند پیشنهاد خوبم را رد کردم اما آنها با من بد کردند. آنها کاری کردند که هر تیمی به دنبالم می آید می خواهد قراردادم را بازی به بازی تنظیم کند. یکجورهایی تمام باشگاهها ترسیده اند.

* انگار خیلی از این فوتبال دلخوری؟

- دقیقا... زمانی تمام آرزو و زندگی ام فوتبال بود اما آنقدر نامردی دیدم که دیگر فوتبال جایگاه قبل را برایم ندارد. شاید بهتر است بگویم فوتبال زده شده ام.

* تصمیمی برای خداحافظی که نداری؟

- فعلا نه، هنوز هیچ تصمیمی برای آینده ام نگرفته ام. چند پیشنهاد دارم، شاید برگردم، باید ببینم وضعیتم با سایپا چه می شود چون به کمیته انضباطی شکایت کرده ام و جواب اولیه داده شده است. از طرفی شرایطی برایم مهیا شده است تا به اروپا بروم و در کلاسهای مربیگری شرکت کنم. فوتبال الان فقط از این جهت برایم اهمیت دارد که شرایط مالی ام بهتر کنم.

* یعنی علت اینکه امید روانخواه از اوج فوتبالش به اینجا برسد، فقط این مسائل است؟ خودت تقصیری نداشتی؟

- متاسفانه در این فوتبال آدم خوب خیلی کم پیدا می شود. من 20 سالم بود که به استقلال آمدم و در 21 سالگی دوران اوج فوتبالم را سپری می کردم اما با اشتباه یک جراح این اتفاقات برایم می افتد. اشتباهم این بود که کم تجربه بودم و نمی دانستم برای ماندن در این فوتبال غیر از استعداد باید مسائل دیگری را هم در نظر بگیرم. من از نظر فنی هنوز هم شرایط خوب گذشته را دارم اما واقعا از فوتبال بدم می آید. شاید دوست دارم زمانی به این فوتبال برگردم که بتوانم بخشی از ناپاکی ها را دور بریزم.

* نمی خواهی از روابط پنهانی پرده برداری؟

- از کجای این فوتبال بگویم آخر؟ کل فوتبال کثیف و خراب شده است. حال دو حالت دارد؛ یا بلد نیستیم چگونه با این ناپاکی ها برخورد کنیم و یا اینکه طیف حاکم بر فوتبال منافعشان به خطر می افتد.

* چه زمانی برمی گردی؟

- نمی دانم. چند پیشنهاد خوب دارم اما قطعا من فوتبالیست بهتر می توانم به این فوتبال کمک کنم تا افراد سیاسی که وارد فوتبال شده اند. طیف حاکم بر فوتبال باید تغییر کند. امثال امیدرضا روانخواه در این فوتبال زیادند اما هیچکس نمی گوید که آنها کجایند و چه می کنند. متاسفانه فوتبالیست ها هم در این عرضه دیگر برای عشق فوتبال بازی نمی کنند و فقط به فکر پولی هستند که قرار است بگیرند. دوست ندارم با یکسری فوتبالیستهایی باشم که در کثیفی این فوتبال غوطه ور شده اند.

* حرف پایانی؟

- روزی بر می گردم؛ نه برای اینکه فقط سنگ خودم را سینه بزنم. موقعی برمی گردم که بتوانم ناپاکی را از این فوتبال دور کنم. حال می خواهد در نقش مربی باشد و یا مدیر و شاید هم فوتبالیست.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • عکس بازیکنان استقلال
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4568
  • کل نظرات : 340
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 184
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 279
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 810
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 19
  • بازدید ماه : 1,628
  • بازدید سال : 76,147
  • بازدید کلی : 1,888,464
  • کدهای اختصاصی