loading...
اس اس استقلال
آدرس جدید سایت

از این بعد میتونید با این آدرس هم به سایت مراجعه کنید.


www.ssblue.ir

آخرین ارسال های انجمن
محمد ss بازدید : 181 یکشنبه 19 آذر 1391 نظرات (0)

هافبک سابق استقلال امیدوار است که با درخشش در الأهلی قطر باردیگر پیراهن تیم ملی ایران را به تن کند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فریدون زندی چند ماه پیش از آبی پوشان پایتخت جدا و تیم الاهلی را که در لیگ دسته دو قطر بازی می کند انتخاب کرد. زندی اگر چه چند ماهی بیشتر در قطر به سر نمی‌برد، اما خیلی زود در ترکیب الاهلی جا افتاده است و لقب «مغز متفکر» را به خود اختصاص داده است.

 

روزنامه‌ العرب قطر گفت و گوی اختصاصی را با زندی انجام داده است که در ادامه آمده است:

 

* آقای زندی شما اسمی بزرگ در باشگاه‌های آلمانی و ایرانی بودید، چرا تیم الاهلی را که در لیگ دسته دو قطر بازی می‌کند، انتخاب کردید؟

 

- من برای الاهلی بازی می‌کنم. الاهلی باشگاه و اسم بزرگی در فوتبال قطر است. تمام منطقه این تیم را می‌شناسند. الاهلی صرف نظر از سقوطش به لیگ دسته دو، باشگاه بزرگی باقی خواهد ماند. می‌خواهم این را فاش کنم که این تیم در ایران هم معروف است و لقب «عمید فوتبال قطر» را به خود اختصاص داده است. در این تیم اسم‌های بزرگی چون عبدالعلی چنگیز و گوآردیولا و چند بازیکن صاحب نام دیگر بازی کرده‌اند. پس مطمئن باشید بازی در الاهلی به ضرر من نخواهد بود. من وقتی به قطر آمدم به خوبی از شرایط الاهلی با خبر بودم. هدفم این است که با بازی‌های خوب این تیم را بار دیگر به لیگ ستارگان قطر برگردانم. این هدف اصلی من از پیوستن به الاهلی است.

 

 

* اما پیوستن به الأهلی یک چالش بزرگ برای شماست. آیا از توانایی‌های خود برای رسیدن به اهدافت اطمینان دارید؟

 

- بله. این را قبول دارم که آمدن به الأهلی یک چالش است، اما من عاشق چالش هستم و به توانایی خود ایمان دارم. بر این باورم که می‌توانم در تیم‌های بزرگ بازی کنم. حضور الاهلی در لیگ دسته دو باعث نمی‌شود که از انگیزه من کم شود. باید به وضوح بگویم که به الاهلی پیوستم و به خوبی از چالش بزرگی که پیشروی من است آگاه هستم. مطمئن باشید که من به بازی در لیگ دسته دو رضایت نخواهم داد، بلکه فصل بعد هم در الاهلی باقی خواهم ماند با این تفاوت که این بار در لیگ ستارگان قطر توپ خواهم زد. این هدف من است. باید برای رسیدن به آن با تمام توان تلاش کنم.

 

* چند هفته‌ بیشتر از شروع لیگ نگذشته است. آیا شما اطمینان دارید که می‌توانید به لیگ دسته اول صعود کنید؟

 

- بله. من اطمینان دارم. چرا که با تمام تیم‌هایی که در لیگ دسته دوم با ما رقابت می‌کنند آشنا هستم. همه آنها تیم‌های خوبی هستند، اما مهم برای یک بازیکن این است که از توانایی خود آگاه باشد. الاهلی الان صدرنشین است. درست است که ما در هفته‌ سوم قرار داریم و 15 بازی دیگر پیش‌رو داریم، اما من با تجربه‌ای که در آلمان و لیگ ایران دارم، می توانم با این حجم فشار کنار بیایم. من به توانایی خود اطمینان دارم. آنچه که اطمینان مرا بیشتر می‌کند این است که سران باشگاه الاهلی با ریاست شیخ احمد بن حمد آل ثانی با جدیت تمام در حال کار کردن هستند. آنها می‌خواهند با برنامه‌ریزی مناسب الاهلی را بار دیگر به جمع تیم‌های مدعی قطر باز گردانند.

 

* در مورد کادر فنی صحبت کنید، به نظر شما آیا کادر فنی الاهلی جوابگو خواهد بود؟

 

- تیم الاهلی در این فصل همچنان که بازیکنان شاخص و جوان در ترکیب دارد از مربی بسیار خوبی هم برخوردار است. تیم ما مربی بزرگی چون میلان ماچالا را بر روی نیمکت خود می‌بیند. من به خوبی او را می شناسم. ماچالا رابطه بسیار خوبی با بازیکنان دارد و به خوبی بازی تیم‌ها را می‌خواند. او مربی، برادر بزرگ و پدر بازیکنان است، ماچالا دستورات و نکات تاکتیکی را به بهترین شکل به بازیکنان انتقال می‌دهد و همین مسئله باعث می شود که بازیکنان بهترین نمایش را در زمین داشته باشد. قهرمانی در جام حذفی لیگ دسته دو و صدرنشین در رقابت های لیگ شاهدی گویا در این زمینه است. بر این باورم که الاهلی می‌تواند با ماچالا به روزهای خوب خود بازگردد.

 

* سه هفته‌ از فصل جدید گذشته و تیم شما صدرنشین است. چه تیمی را رقیب اصلی خود می‌دانید و از رویارویی با آن بیم دارید؟

 

- درست است که ما با اکثر تیم‌های لیگ دسته دو بازی ‌کرده‌ایم، اما پس از گذشت سه هفته‌ از رقابت‌های لیگ و بازی‌های جام حذفی لیگ دسته دو به این نتیجه‌ رسیده‌ایم که تنها تیمی که رقیب اصلی ما به شمار می‌آید "مسیمیر" است. پیش از این با مسیمیر به تساوی دست یافتیم. اگر دوباره با این تیم روبرو شویم باید خیلی مواظب باشیم. البته این را باید بگویم که برای تمام تیم‌ها احترام قائل هستیم. در فوتبال باید برای تمام تیم‌ها احترام قائل بود، چرا که در غیر این صورت متحمل شکست خواهید شد. هنوز تیم ها به شرایط ایدئال خود نرسیده اند و خیلی زود است که قضاوت کرد، اما من به قدرت تیم خود اطمینان دارم و بر این باورم که می‌توانیم با نهایت شایستگی به لیگ دسته یک برگردیم.

 

* فریدون زندی که در تیم کایزرسلاترن و فرایبورگ و استقلال می‌درخشید الان در چه شرایطی به سر می‌برد؟

 

- وقتی برای نخستین بار در رقابت‌های بوندسلیگا به میدان رفتم، 16 سال بیشتر سن نداشتم. در آلمان ابتدا برای تیم "مپن" به میدان رفتم. بعد از آن به تیم سرشناس فرایبورگ پیوستم. در این تیم فرصت بازی به من می‌رسید و گل هم به ثمر می‌رساندم. مربی به عنوان هافبک تهاجمی از من استفاده می‌کرد. در این پست فرصت نزدیکی به محوطه جریمه حریف را داشتم. در کایزرسلاترن هم با چنین شرایطی مواجه بودم. در این تیم با ستاره بزرگ فوتبال تونس زبیر بایا هم بازی بودم و گل‌های زیادی به ثمر رساندم. همین موضوع باعث شد که به تیم نوجوانان آلمان دعوت شوم. درخشش در این تیم باعث شد که به تیم جوانان راه یابم و بعد از آن هم به تیم ملی المپیک آلمان دعوت شدم. الان در تیم الاهلی ماچالا ترجیح می‌دهد که یک پست عقب‌تر بازی کنم. او می خواهد که من به عنوان مغز متفکر تیم در میانه میدان بین خط دفاع ، وسط و حمله ارتباط ایجاد کنم. در شرایط کنونی گل زدن برای من مهم نیست، بلکه مهم این است که بتوانم به پیروز شدن تیم کمک کنم. مهم نیست که چه کسی گل می زند، بلکه مهم این است که الاهلی در تمام بازی‌ها پیروز از میدان خارج شود.

 

* چرا به بازی در تیم ملی فوتبال ایران ادامه ندادید؟

 

- من برای تمام رده‌های سنی آلمان بازی کرده‌ام . وقتی یورگن کلیزمن فهرست مقدماتی بازیکنان برای جام جهانی 2006 را اعلام کرد من هم جزو آنها بودم. من تا قبل از رقابت‌های مقدماتی جزو فهرست بودم، اما خانواده‌ام اجازه ندادند با تیم ملی آلمان ادامه دهم. پدرم به خاطر اصالت ایرانی‌ام از من خواست تا تیم ملی ایران را انتخاب کنم. پدرم یک ایرانی است، اما من آلمانی تبار هستم. در آن زمان شایعه شده بود تیم ملی ایران می‌خواهد مرا دعوت کند. در نهایت تصمیم گرفتم که ایران را انتخاب کنم. من برای تیم ملی ایران 50 بازی انجام داده‌ام. پیوستنم به ایران برای تمام بازیکنان آلمان غافلگیر کننده بود. همه آنها انتظار داشتند در کنار آنها بازی کنم. من با سرمربی تیم ملی ایران دچار اختلاف شدم. فوتبال ایران قبل از پیوستن کارلوس کی‌روش از بعضی مشکلات اداری رنج می‌برد. به همین خاطر من تصمیم گرفتم که از بازی‌های ملی خداحافظی کنم، اما نمی‌توانم بگویم که دیگر هیچ گاه به تیم ملی بر نخواهم گشت، چرا که از نظر من باید با تغییرات کنار آمد. مطمئنا اگر مشکلات قبلی از میان برداشته شود، بار دیگر پیراهن ایران را به تن خواهم کرد.

 

 

* درباره تجربه حضور در استقلال صحبت کنید.

 

- پس از پشت سر گذاشتن یک فصل با تیم سبیر یونان به استقلال پیوستم. روزهای خوبی را با این تیم یونانی پشت سر گذاشتم. در استقلال با شرایط کنار آمدم و خودم را در ترکیب تیم جا دادم. با این تیم در لیگ قهرمانان آسیا بازی کردم. برای استقلال 48 بار در این رقابت‌ها به میدان رفتم. استقلال تیم من است و برای آن همواره آرزوی موفقیت می‌کنم . این فرصت خوبی است که از همه آنهایی که امکان انتقال من را به الاهلی فراهم کردند تشکر می‌کنم. امیدوارم که استقلال که در لیگ قهرمانان آسیا که با تیم‌های الریان، العین و الهلال هم گروه است، بازی‌های خود را با موفقیت پشت سر گذارد.

 

* شانس تیم‌های ایرانی در این رقابت‌ها را چگونه می‌بینید؟

 

- در فوتبال همیشه امکانات جواب نمی دهد. میدان بازی تفاوت زیادی با شرایط تیم بر روی کاغذ دارد. با این حال من معتقدم که اگر تیم‌های ایرانی در روز خوب خود باشند می‌توانند بر تمام تیم‌های منطقه غلبه کنند. لیگ قهرمانان آسیا فقط بسته به شرایطی دارد که تیم‌ها در آن قرار دارند. چه بسیار که تیم‌های قوی بر خلاف انتظارات بازی را مقابل حریفان ضعیف خود واگذار کرده‌اند. عکس آن هم صدق می‌کند. رویارویی تیم‌های ایرانی و قطری همواره مطابق با انتظارات نبوده است. گاهی اوقات تیم‌های ایرانی پیروز شدند و گاهی اوقات هم قطری‌ها. پیش‌بینی می‌کنم که استقلال می‌تواند به مرحله نهایی صعود کند. نباید فراموش کنیم که السد قطر هم توانست با نهایت شایستگی قهرمانی را به دست آورد. باید بگویم که تمام تیم‌هایی که در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند آمادگی قهرمانی را دارند.

 

* آیا پیش‌بینی تیم‌ها درباره صعود شما به لیگ دسته یک به بازیکنان فشار نمی‌آورد؟

 

- من دلیلی برای فشار نمی بینم، چرا که پیش‌بینی‌ها به تیم‌ها کمک نمی‌کند بلکه تنها نتایج است که باعث کمک کردن به بازیکنان می‌شود. ما برای کسب نتایج خوب و تداوم صدرنشینی تلاش می‌کنیم . حالا هر کس که می‌خواهد پیش‌بینی کند. ما فقط بر روی پیروزی تمرکز می‌کنیم. این چیزی است که با کادر فنی در باره آن هم قسم شده‌ایم. با قهرمانی در جام حذفی لیگ دسته دو در شرایط روحی بسیار خوبی قرار گرفته‌ایم.

 

 

* الاهلی در فصل کنونی از چه چیزی هراس دارد؟

 

- ما مجموعه بسیار خوبی داریم و تلاش می‌کنیم تا بازی به بازی پیشرفت کنیم و بهترین عملکرد خود را به نمایش گذاریم. درهفته سوم فرصت‌های گلزنی بی‌شماری را از دست دادیم. با این حال توانستیم خود را در میدان بیابیم و در نهایت با پنج گل به پیروزی برسیم. بر این باورم که تمام بازیکنان از شور و انگیزه لازم برخوردار هستند. تنها چیزی که از آن می ترسم و امیدوارم که اتفاق نیفتد مصدومیت بازیکنان است. آسیب دیدگی‌ تلاش بازیکنان را بر باد می‌دهد. معتقدم که الاهلی می‌تواند قهرمان لیگ دسته دو شود و بار دیگر به لیگ ستارگان قطر باز گردد. برای تحقق این هدف از هیچ کوششی دریغ نخواهم کرد.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • عکس بازیکنان استقلال
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4568
  • کل نظرات : 340
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 184
  • آی پی امروز : 59
  • آی پی دیروز : 257
  • بازدید امروز : 226
  • باردید دیروز : 733
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 226
  • بازدید ماه : 7,580
  • بازدید سال : 60,924
  • بازدید کلی : 1,873,241
  • کدهای اختصاصی