loading...
اس اس استقلال
آدرس جدید سایت

از این بعد میتونید با این آدرس هم به سایت مراجعه کنید.


www.ssblue.ir

آخرین ارسال های انجمن
محمد ss بازدید : 145 پنجشنبه 24 اسفند 1391 نظرات (0)

لیگ قهرمانان آسیا مرحله‌ی گروهی

چهارشنبه 23 اسفند ماه 1391 ساعت 19:00

استقلال تهران 2 - العین امارات 0

گل‌ها: جی لوید ساموئل (64) و فرهاد مجیدی (74)

ورزشگاه آزادی

داور: والنتینو کوالنکو

اخطار: امیرحسین صادقی (41) از استقلال

 

ترکیب استقلال تهران: سیدمهدی رحمتی، ساموئل، امیرحسین صادقی، جواد نکونام، مجتبی جباری، سیاوش اکبرپور، پژمان منتظری، هاشم بیک‌زاده، فرزاد حاتمی (46- آرش برهانی)، علی حمودی و ویسنته آرسه (37- فرهاد مجیدی)

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

 

ترکیب العین امارات: داوود سلیمان، اسماعیل احمد، محند سالم، محمد احمد قریب، فارس جمعه، یعقوب الحسانی (73- محمد عبدالرحمن)، میرل رادوی، عمر عبدالرحمن، آساموا ژیان، ژیرس کمبو اکوکو و الکس بروسک

سرمربی: کوزمین اولاریو

 

شرح بازی:

نیمه‌ی نخست این دیدار بسیار آرام و تقریبا بدون جذابیت دنبال شد. هرچند هر دو تیم موقعیت‌هایی را بر روی دو دروازه‌ ایجاد کردند، اما شاید جز موقعیت که جباری زد و سلیمان نیز گرفت، هیچ کدام از موقعیت‌ها نمی‌توانست به شدت دروازه‌ی حریف را تهدید کند و این همان دلیلی بود که قلعه‌نویی ترجیح داد فرهاد مجیدی را در همان نیمه‌ی نخست به میدان بفرستد تا شاید خط حمله‌ی کم‌اثر استقلال در این فصل کمی خطرساز شود و امتیاز خانگی این دیدار را بطور کامل کسب کند. در مقابل تیم العین نیز با داشتن ژیان در خط حمله، چندان خطرساز نبود و زوج اکوکو و ژیان بارها و بارها در پشت محوطه‌ی جریمه‌ی استقلال موقعیت‌ها را از دست دادند تا اعتماد به نفس رحمتی برای ادامه‌ی کار در دوئل با ستاره‌ی غنائی العین بیش از پیش شود.

نیمه دوم:

استقلال با یک تعویض دیگر و به میدان آوردن آرش برهانی نیمه دوم را آغاز کرد تا هجوم همه‌جانبه‌ای روی دروازه میهمانش داشته باشد. با این وجود اولین موقعیت‌های نیمه دوم را العین ایجاد کرد که شانس در این دقایق با استقلال همراه بود. بعد از سپری شدن این دقایق استقلال حملاتی را روی دروازه العین تدارک دید تا این‌که در دقیقه 64 بالاخره ضربه عالی ساموئل دروازه اماراتی‌ها را باز کرد.

بلافاصله بعد از گل، تیم العین برای جبران عقب‌ماندگی روی دروازه استقلال هجوم آورد اما نه تنها موفق به گلزنی نشد بلکه روی یکی از بازگشت‌ها گل دوم را هم از فرهاد مجیدی دریافت کرد. بعد از این دو گل استقلال دیگر تلاشی برای دستیابی به دروازه حریف انجام نمی‌داد و صرفا سعی در حفظ نتیجه داشت که این کار را با موفقیت انجام داد و در نهایت بازی با نتیجه 2-0 به پایان رسید.

 

شرح گل‌ها:

1-0 استقلال؛ دقیقه 64: ارسال مجتبی جباری از جناح راست را جی‌لوید ساموئل از حوالی نقطه پنالتی با ضربه سر عالی به تور دروازه العین رساند.

2-0 استقلال؛ دقیقه 74: با پاس عمقی سیاوش اکبرپور و اشتباه مدافعان العین فرهاد مجیدی روانه دروازه حریف شد و ضربه او با اشتباه فاحش دروازه‌بان حریف به گل دوم استقلال تبدیل شد.

 

دقایق حساس:

دقیقه‌ی 9 : در میان تمام حملات نیم‌بند استقلال که آن‌چنان زهردار نبود، حرکت جواد نکونام در پشت محوطه‌ی جریمه العین و کاشتن توپ برای ساموئل بسیار قابل توجه بود، هرچند شوت ساموئل با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه‌ی 25 : همکاری آساموا ژیان و کمبو اکوکو می‌رفت تا اولین گل این دیدار را رقم بزند، اما بی‌دقتی اکوکو توپ را در اختیار رحمتی قرار داد. ژیان که در این بازی بسیار پراشتباه نشان داده بود، یک نفوذ بسیار زیبا به محوطه‌ی جریمه انجام داد و با یک پاس زیبا اکوکو را صاحب توپ و موقعیت کرد که این موقعیت هدر رفت.

دقیقه‌ی 33 : بازیکنان العین روی یک ضدحمله صاحب توپ و موقعیت شدند و یعقوب الحسانی می‌رفت تا با یک حرکت پا به توپ در موقعیت شوت‌زنی قرار گیرد اما این بازیکن با یک شوت نه‌چندان با قدرت توپ را در اختیار رحمتی قرار داد.

دقیقه‌ی 34 : جدی‌ترین موقعیت این دیدار را آبی‌پوشان رقم زدند. در این صحنه ویسنته آرسه نفوذی زیبا به محوطه‌ی جریمه از جناح چپ داشت و با یک پاس زیبا از بین چند مدافع توپ را به جباری سپرد که در چند قدمی دروازه بود و شوت زیبای این بازیکن با واکنش داوود سلیمان راهی کرنر شد.

دقیقه‌ی 37 : پاس عمقی علی حمودی از نزدیکی‌های خط میانه‌ی میدان در همان لحظات آغازین ورود فرهاد مجیدی به این بازیکن رسید اما ضربه‌ی این ستاره با اختلافی بسیار زیاد از بالای دروازه و دروازه‌بان العین به بیرون رفت.

دقیقه 47: شوت راه دور کمبو اکوکو دروازه استقلال را تهدید کرد اما راهی اوت شد.

دقیقه 54: الکس بروسک روی یک پاس عمقی در موقعیت تک به تک با رحمتی قرار گرفت اما ضربه او از زاویه بسته راهی خارج شد.

دقیقه 58: چرخش عالی و شوت محکم فرهاد مجیدی از پشت محوطه جریمه را داوود سلیمان با کف دست به کرنر فرستاد.

دقیقه 87: کرنر ارسالی روی دروازه استقلال با ضربه سر خطرناک اسماعیل احمد همراه شد که رحمتی به زیبایی توپ را دفع کرد.

دقیقه 88: شوت راه دور بازیکنان العین باز هم با واکنش عالی رحمتی روبه‌رو شد و دروازه استقلالی‌ها بسته ماند.

 

بهترین بازیکن:

مهدی رحمتی سیوهای خوبی به خصوص در دقایق پایانی بازی داشت. فرهاد مجیدی هم با 55 دقیقه بازی یک گل دیر به آمارش اضافه کرد. اما بهترین بازیکن زمین را باید جی لوید ساموئل دانست که حضوری موثر در مرکز زمین داشت و گل اول بازی را هم با ضربه سری از فاصله دور و به سبک فان‌باستن هلندی به ثمر رساند.

 

اتفاق ویژه:

دیدار تیم‌های استقلال و العین امارات در حالی برگزار می‌شود که آرش برهانی و فرهاد مجیدی نیمکت‌نشینان سرشناس این تیم محسوب می‌شوند.

کارگران سازمان آتش‌نشانی که در ورزشگاه آزادی مستقر شدند با لباس یکدست قرمز به ورزشگاه آمدند که همین امر موجب شد تا هواداران استقلال نسبت به آنها واکنش نشان داده و از این نفرات بخواهند تا لباس‌های خود را تغییر دهند.

هنگامی که بازیکنان العین امارات برای گرم کردن وارد زمین شدند نحوه آماده‌سازی آنها باعث اعتراض طرفداران استقلال شد.

مهدی پاشازاده، مهدی فنونی‌زاده، علی امیری، شاهرخ بیانی، فرزاد مجیدی، سیروس دین‌محمدی، دکتر نوروزی و امیر عرب در جایگاه ویژه دیدار دو تیم را از نزدیک نظاره می‌کنند.

مسئولان باشگاه العین و ۱۰نفر از سفارت امارات نیز در جایگاه ویژه آزادی مستقر هستند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • عکس بازیکنان استقلال
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4568
  • کل نظرات : 340
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 184
  • آی پی امروز : 238
  • آی پی دیروز : 219
  • بازدید امروز : 667
  • باردید دیروز : 426
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 1,355
  • بازدید ماه : 4,586
  • بازدید سال : 57,930
  • بازدید کلی : 1,870,247
  • کدهای اختصاصی