loading...
اس اس استقلال
آدرس جدید سایت

از این بعد میتونید با این آدرس هم به سایت مراجعه کنید.


www.ssblue.ir

آخرین ارسال های انجمن
محمد ss بازدید : 229 چهارشنبه 17 خرداد 1391 نظرات (0)

تیم ملی جمهوری چک

 تیم ملی جمهوری چک آخرین تیم از تیم ای حاضر در گروه 1 مسابقات یورو 2012 هست.این تیم که سابقه اش در یورو خیلی بیشتر از جام جهانی است یکی از پر ستاره ترین تیم های گروه 1 مسابقات است و امید زیادی به صعود از گروه خود دارد.

                                                              

                                              چگونه یه یورو 2012 صعود کردند؟

تیم ملی جمهوری چک در مرحله مقدماتی یورو 2012 بعد از اسپانیا در رتبه دوم گروه خود قرار گرفت.

تیم میکال بیلک شروع بد خود را با پایانی خوب همراه کرد تا با پلی‌آف به یورو 2012 برسد. دو گل نیمه دوم باعث شد چک در خانه مونته‌نگرو را شکست دهد و سپس با درخشش پتر چک در خانه حریف به یورو راه یابد.

در هر حال، تصمیمی جنجالی در اسکاتلند بود که چک را به پلی‌آف فرستاد. در حالی که مردان کریگ لوین دو بر یک از چک پیش بودند، داور در تصمیمی مشکوک پس از افتادن یان رزک اعلام پنالتی کرد. میکال کادلچ پنالتی را به گل تبدیل کرد و رزک بعدها گفت خودش عمدا به دنی ویلسون برخورد کرد تا بیفتد.

 

                                              بهترین گل زنان در سال2011

4-مایکل کادلچ

2-یاروسلاو پلاسیل

یان رزک

 

                                                    عملکرد در یورو های قبلی

 

1960
حضور به عنوان چکسلواکی
1988
حضور به عنوان چکسلواکی
1964
حضور به عنوان چکسلواکی 1992
حضور به عنوان چکسلواکی
1968
حضور به عنوان چکسلواکی 1996
نایب قهرمان
1972
حضور به عنوان چکسلواکی 2000
مرحله گروهی
1976
حضور به عنوان چکسلواکی 2004
نیمه‌نهایی
1980
حضور به عنوان چکسلواکی 2008
مرحله گروهی
1984
حضور به عنوان چکسلواکی 2012
صعود از راه پلی‌آف

جمهوری چک که از زمان استقلال در سال 1993 در تمامی جام‌های ملت‌های اروپا حضور داشته، در سال 1996 نزدیک بود قهرمان شود. آنها ایتالیا، پرتغال و فرانسه را بردند ولی در فینال در وقت اضافی به آلمان باختند.

چک هشت سال بعد در یورو 2004 انتقام خود را از آلمان گرفت و به جمع چهار تیم برتر رسید، اما در یورو 2008 حتی از گروه خود هم صعود نکرد. آنها در آخرین دیدار گروه خود تا فاصله 15 دقیقه مانده به پایان دو بر صفر از ترکیه پیش بودند اما در اتفاقی شگفت‌انگیز سه گل خوردند و حذف شدند.

 

                                          سرمربی:مایکل بیلک

مایکل بیلک

مربی 44 ساله چک وظیفه دشواری به عهده داشت، این که تیمی را به یورو 2012 ببرد که به جام جهانی 2010 نرسیده بود. بسیاری توانایی‌های او را زیر سوال می‌بردند، چرا که پیش از این تنها تجربه مربی‌گری در سطح ملی او به هدایت تیم جوانان چک برمی‌گشت و بعید می‌دانستند او تیم را به یورو 2012 برساند.

اما مربی سابق اسپارتا پراگ که پس از استعفای ایوان هاسک در اکتبر 2009 جایش را گرفت، به تیم کمک کرد از شروع ناامیدکننده‌اش در راه رسیدن به لهستان و اوکراین رهایی یابد. او ثابت کرد از تغییر نمی‌ترسد و در راه صعود از 32 بازیکن مختلف در ترکیب استفاده کرد!

 

                                                              کاپیتان:توماس روسیچکی

توماس روسیچکی

این هافبک باتجربه از روزی که اولین بازی ملی‌اش را انجام داد تکیه‌گاه تیم جمهوری چک بوده است. او در تمامی دیدارهای تیمش، به جز یک دیدار، در رقابت‌های بزرگ بین سال‌های 2000 تا 2006 حضور داشت ولی به دلیل مصدومیت در یورو 2008 غایب بود و در اکثر دیدارهای مقدماتی جام جهانی 2010 هم بازی نکرد.

روسیچکی نتوانسته پس از مصدومیت بلندمدت‌اش در فصل 09-2008 به بهترین فرمش برای آرسنال برسد، اما چهره‌ای کلیدی برای تیم ملی است و در جریان مقدماتی یورو 2012 از 15 گلی که تیمش زد شش گل را او ساخت

 

                                                                   ستاره: پیتر چک

 پیتر چک

این دروازه‌بان نامش را در جام ملت‌های اروپا بر سر زبان‌ها انداخت. او با چند واکنش عالی کاری کرد که تیمش به نیمه‌نهایی یورو 2004 برسد و خودش هم در ترکیب تیم منتخب یوفا قرار بگیرد. او سپس طبق توافق پیشین به چلسی پیوست.

چک خاطرات خوب و بدی از یورو دارد. تا حد زیادی تقصیر او بود که نیهات توانست گل تساوی را در یورو 2008 برای ترکیه بزند. او شکست را به گردن گرفت و حتی پس از بازی به فکر خداحافظی از تیم ملی افتاد.

اما اوج کار او در لیگ قهرمانان امسال بود.در جایی که همه نبرد برای برترین دروازبانی دنیا رو بین کاسیاس و نویر میدونستن اما پیتر چک  با درخشش خود چلسی قهرمان اروپا کرد و خودش را بهترین دروازبان جام.

دیگر ستاره ی جمهوری چک میلان باروش مهاجم کهنه کارتیم گالاتاسرای ترکیه و سابق لیورپول است که در یورو 2004 شگفتی ساز شد و توانست آقای گل یورو شود.توماس روسیچکی کاپیتان تیم و ستاره سابق دورتموند و بازیکن فعلی آرسنال دیگر ستاره چک است.

 

                                                 لیست نهایی جمهوری چک برای یورو2012

دروازه بانان

پیتر چک چلسی یاروسلاو دروبنی هامبورگ توماس گریگار اف کی تفلیچ یان لاستوفکا دنیپرو دنیپروپتروسک

مدافعان

مایکل کادلچ بایرلورکوزن توماس سیووک بشیکتاشرومن هابنیک هرتابرلین تئودور گبر سیلاسی استوان لیبرچ دیوید لیمبرسکی و فرانتیسک راتورال ویکتوریا پلژن مارک سوچی اسپارتاک مسکو

هافبکها

توماس روسیچکی آرسنال یاروسلاو پلازیل بوردو توماس هابشمن شاختار دنتسک یان رزک آنارتوسیس فاماگوستا میلان پترلا و دنیل کولار و واکلاو پیلار ویکتوریا پلژن پتر ژیراسک ولفسبورگ

مهاجمان

میلان باروش گلاتاسرای توماس نسید زسکا مسکو دیوید لافاتا اف کی جابلونک توماس پخارت نورنبرگ

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • عکس بازیکنان استقلال
    آمار سایت
  • کل مطالب : 4568
  • کل نظرات : 340
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 184
  • آی پی امروز : 133
  • آی پی دیروز : 257
  • بازدید امروز : 487
  • باردید دیروز : 733
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 487
  • بازدید ماه : 7,841
  • بازدید سال : 61,185
  • بازدید کلی : 1,873,502
  • کدهای اختصاصی